tisdag 24 augusti 2010

Plåt

Jag har blivit ett riktigt loppisfreak. Älskar att svänga in på spontanbesök efter att sett skyltar längs vägen märkta med LOPPIS. Det känns som att det på senare år har exploderat med loppisar längs vägarna. Jag var i Skåne nu i våras med en kompis med huvudsyfte att besöka loppisar. Åh vad kul vi hade. Roligast är att hitta någon fin billig möbel som man kan måla om eller fynda fina plåtburkar som säljaren inte riktigt vet värdet på. Jag kan inte få nog av dessa fina plåtburkar. Är det något jag har i handen när jag kommer ut från en loppis så är det ofta just en plåtburk. Nu har jag lovat mig själv att bara köpa burkar som jag vet att jag verkligen har användning för och som passar ihop.

Nedanför ser ni ett litet urval av de burkar som jag eller Janne har fyndat. Alla köpta till vår kära sommarstuga.









1 kommentar:

  1. Ja, burkar kan man ju aldrig få för många av! Vilken härlig samling ni har! Såå fina!

    Kram på er

    SvaraRadera